Digitaalinen taloushallinto tekee prosesseista mahdollisimman sujuvia, tehokkaita ja tarkoituksenmukaisia. Tällä tavoin digitaalinen taloushallinto tarjoaa työkalut yrityksen toiminnan tehostamiseen ja kehittämiseen.
Digitaalisena tilitoimistona tositteemme aina kuiteista asiakkaalle toimitettaviin raportteihin saakka ovat sähköisessä muodossa. Automaattisesti järjestelmään päivittyvät tiedot verkkolaskutuksesta ja konekieliset tiliotteet sekä viitemaksujen suoritukset tarjoavat reaaliaikaisen tiedon asiakasyrityksemme tilin tilasta. Digitaalisen taloushallinnon ansiosta kirjanpito pysyy ajan tasalla paljon aiempaa vaivattomammin.
Tarvittava tieto yrityksen taloudesta kulkee asiakkaalla aina mukana, sillä pilvipalveluun kerättyä aineistoa on mahdollista tarkastella milloin ja mistä vain – kunhan käytettävissä on toimiva verkkoyhteys. Palveluun tallennettu aineisto mahdollistaa myös tilintarkastuksen toteuttamisen sähköisesti. Digitaalisten aineistojen tallentaminen järjestelmään on helppoa ja ne pysyvät turvallisesti tallessa pilvipalvelussa.
Digitaalisuus ja ohjelmistojen rajapintoja hyödyntävät automaatiot mahdollistavat tehokkaan raportoinnin viranomaisille, kuten Verohallintoon, tulorekisteriin, pankeille, vakuutusyhtiöille ja eläkelaitoksille. Sähköisten rajapintojen avulla tieto siirtyy viranomaisen käyttöön tarvittaessa myös reaaliaikaisesti, sillä digitaalisessa järjestelmässä olevat tiedot päivittyvät sitä mukaa kun palvelimella olevaa tietoa päivitetään.
Kun tieto viranomaisille ohjataan suoraan taloushallinnon järjestelmästä, poistaa se suuren osan manuaalisesta raportointityöstä. Lisäksi tiedon kulku nopeutuu ja automaatioiden avulla vältetään myös inhimilliset näppäilyvirheet. Hyödynnämme raportoinnissa myös viranomaisten omia järjestelmiä, mikä vielä edesauttaa asiakkaidemme tiedon kulkeutumista.
Taloushallinnon järjestelmien lisäksi hyödynnämme myös muita digitaalisia työkaluja, joiden avulla voidaan helpottaa esimerkiksi tarvittavien materiaalien lähettämistä ja yhteydenpitoa. Ostolaskujen skannauspalvelu, eTasku ja pilvipalvelupohjainen asiakaspalvelusivusto ovat esimerkkejä arjessamme käytössä olevista työkaluista.
Olemme myös itse kehittäneet sovelluksen, jotka helpottaa asiakkaan tilitoimistolle tekemää raportointia. Esimerkkinä mainittakoon Hallko-kokoushallintatyökalu, joka on suunniteltu helpottamaan taloyhtiöiden kokousten pitämistä. Hallko mahdollistaa kokousten luonnin ja hallinnoinnin aiempaa vaivattomammin.
Hallko-sovellusta voidaan käyttää myös kokousten esityslistan lähettämiseen ja hallituksen sisäiseen viestintään. Lisäksi Hallko nopeuttaa kokouspalkkioiden maksuprosessia, kun tarvittavat tiedot on mahdollista lähettää tilitoimistolle sovelluksen välityksellä.